Deschiderea lui Brahmarandhra

Brahmarandhra

Deschiderea lui Brahmarandhra

Poarta către experiența transcendenței, a identificării cu Esența, a stării de eliberare spirituală (moksha)

Brahmarandhra este o chakra subordonata chakra-ei coronare – Sahasrara (”lotusul cu o mie de petale” –  a 7-a chakra) si are proiectia, in plan subtil, situata in zona crestetului capului. Ea reprezinta deschiderea superioara a canalului energetic median, neutru – Sushumna nadi (care strabate coloana vertebrala, de la baza coloanei – intre anus si sex (Muladhara chakra), pana la nivelul lui Brahmarandhra). Brahmarandhra reprezinta iesirea catre transcendenta divina (sau, asa cum a numit-o Iisus, “Imparatia Cerurilor”).

Zona de proiectie fizica a lui Brahmarandhra este la nivelul fontanelei anterioare. Pentru copii, pana la 18 luni, Brahmarandhra este deschisa, apoi treptat ea se inchide. Pentru fiinta umana obisnuita Brahmarandhra este inchisa.

Video

Deschiderea lui Brahmarandhra

Deschiderea lui Brahmarandhra (calea vidului median – Sushumna nadi) echivaleaza cu: experimentarea starii transcendente, revelarea Inimii Spirituale (a Sinelui Suprem Atman), trairea starii de eliberare spirituala (moksha), sau constientizarea identitatii cu Sursa (Dumnezeu).

Atunci cand aceasta deschidere este experimentata avem senzatia ca “s-au deschis cerurile”, ca suntem infiniti, ca suntem identificati cu intreg universul, dar si dincolo de el, ca suntem total liberi, ca suntem completi etc.

Deschiderea lui Brahmarandhra este corelata direct cu trezirea si ascensiunea energiei Kundalini de-a lungul canalului median (neutru) Sushumna nadi.

Fiecare fiinta poate sa experimenteze spontan deschiderea lui Brahmarandhra, insa dupa trairea acestei experiente ea se inchide din nou. Pentru a stabiliza / fixa aceasta deschidere, este important sa energizam aceasta chakra, sa experimentam sistematic aceasta deschidere.

Atunci cand Brahmarandhra este permanent deschisa noi putem oricand, la vointa, sa ne identificam cu Constiinta Unica – Dumnezeu.

De ce este important sa ne deschidem Brahmarandhra?

Atunci cand noi experimentam deschiderea lui Brahmarandhra, experimentam STAREA DE REVELARE A SINELUI – REVELAREA INIMII SPIRITUALE. Spre deosebire de “centrarea in Inima”, care ne faciliteaza (in general) o experienta atat transcendenta cat si imanenta (bhava samadhi – suntem simultan identificati cu “esenta”, dar si prezenti in realitatea exterioara), deschiderea lui Brahmarandhra ne duce la o resorbtie completa in transcendenta divina (nirvikalpa samadhi sau nirbija samadhi).

Traditia yoghina ne spune ca in fiinta umana exista 9 porți fundamentale prin care sufletul poate să iasă din corpul fizic: 2 ochi, 2 urechi, 2 nări, anusul, uretra, gura. Există o a zecea poartă de ieșire și aceasta este Brahmarandhra. Fiecare poartă reprezintă un portal de intrare in anumite dimensiuni subtile astrale (lumi astrale). Atunci cand o fiinta isi paraseste corpul fizic prin ceea ce numim moarte, sufletul ei iese din corp prin una dintre cele 9 porți si va fi proiectata intr-o anumita dimensiune astrala (lume astrala). Ieșirea prin Brahmarandhra ne proiectează direct la nivelul planului cauzal sau în transcendeța divină și obținem eliberarea spirituală (moksha). Iesirea prin orice alta “poarta” in afara lui Brahmarandhra va duce, in mod obligatoriu, la o noua reincarnare.

Chiar daca nu am obtinut eliberarea spirituala in timpul vieții, daca ne-am deschis Brahmarandhra, si in momentul mortii, noi parasim corpul constienti, iesind prin Brahmarandhra, ne vom elibera complet de toate legaturile karmice, iesim definitiv din ciclul reincarnarilor, ATINGEM STAREA DE ELIBERARE SPIRITUALA (MOKSHA).

Insa, chiar si daca am parasit corpul fizic prin Brahmarandhra, daca dorim, putem sa ne reincarnam ca ghizi spirituali pentru a-i invata / ghida si pe altii cum sa ajunga la starea de eliberare spirituala (moksha).

In diferite traditii spirituale ale planetei (shivaism, buddhism etc.) se considera important ca actul mortii sa fie unul constient si complet controlat. Aceasta inseamna ca, atunci cand un maestru stie ca misiunea lui in planul fizic s-a incheiat, la vointa, el va iesi prin Brahmarandhra si isi va parasi definitiv corpul fizic.

Citate din tratatul Shiva Samhita care fac referire la deschiderea lui Brahmarandhra

Urmeaza un fragment din tratatul YOGA fundamental – care se consideră, tradiţional, că este revelat de SHIVA însuşi – SHIVA SAMHITA, care este consacrat descrierii lui BRAHMARANDHRA (SHIVA SAMHITA, cap. 5):

 (123) “La nivelul “Lotusului cu o mie de petale ” (SAHASRARA) se află capătul (adevărata “rădăcină ” a) lui SUSHUMNA NADl, împreună cu deschiderea acestuia (a lui SUSHUMNA NADI) către Dumnezeu (BRAHMARANDHRA). De aici, canalul subtil central (SUSHUMNA NADl) se întinde [în jos] până la nivelul lui MULADHARA CHAKRA. “

(124)   “In Vidul sublim din interiorul lui SUSHUMNA NADI se află sediul real [zona de manifestare predominantă] a energiei esenţiale KUNDALINI [după ce aceasta este trezită din starea ei potenţială]. Astfel, în SUSHUMNA NADI există în permanenţă un misterios curent (flux) de forţe subtile [a cărui intensitate este direct proporţională cu gradul de trezire a lui KUNDALINI], numit CHITRA. Toate manifestările [toate modulările de frecventă] proprii acestui flux energetic subtil de la nivelul lui SUSHUMNA NADI sunt, în opinia Mea [a lui SHIVA], coordonate (foarte strâns legate) de nivelul de deschidere (dinamizare) subtilă a lui BRAHMARANDHRA. “

(125)   “Prin meditaţie profundă, identificatoare, asupra lui BRAHMARANDHRA, yoghinul obţine aproape imediat fuziunea cu Supremul BRAHMAN [Dumnezeu Tatăl]. De asemenea, întreaga sa “povară ” KARMA-ică este fulgerător şi definitiv anihilată, şi astfel yoghinul nu mai este obligat niciodată să se mai reîncarneze în această lume iluzorie, generatoare de suferinţă. “

Comentariu: Această sutră face aluzie directă la tehnica secretă a transferului conştiinţei (PHO-WA), accesibilă yoghinilor datorită deschiderii lui BRAHMARANDHRA. Aplicaţia cea mai spirituală a tehnicii de PHO-WA constă în proiecţia conştiinţei yoghinului (a Sinelui său Suprem, ATMAN, împreună cu ANANDAMAYA K.OSHA) direct în Suprema Transcendenţă Divină (DHARMA-KAYA) sau, altfel spus, în “Impărăţia Cerurilor”. Astfel, yoghinul îşi poate transcende (uneori chiar instantaneu) toate acumulările KARMA-ice, eliberându-se definitiv de ignoranţă şi suferinţă.

 

(127) “Circulaţia neîncetată şi intensă a curenţilor energetici subtili PRANA-ici, prin diferitele NADl-uri ale corpului subtil, este principala cauză a transmigraţiei şi a acumulărilor KARMA-ice. De aceea, yoghinul trebuie să-şi controleze toate suflurile subtile vitale, suspendăndu-le la voinţă, şi trebuie să le facă să intre în Vidul Beatific al canalului subtil median (SUSHUMNA N.ADI), orientăndu-le apoi ascendent (către BRAHMARANDHRA). Astfel, el dobândeşte puterea extraordinară de a-şi proiecta conştiinţa în orice lume (sferă de manifestare) subtilă a Macrocosmosului. ” [Această putere paranomală este echivalentă cu PHO-WA, din tradiţia tibetană].

(129) “Dacă toate fluxurile de energie subtilă vitală (PRANA) sunt astfel suspendate de yoghin, atunci Marea Putere a fiinţei sale (KUNDALINI SHAKTI) este trezită şi “forţată” să intre în SUSHUMNA NADI pentru a urca apoi, până la nivelul lui BRAHMARANDHRA, ceea ce va proiecta conştiinţa yoghinului în Supremul Absolut Nemanifestat (Dumnezeu Tatăl). 

(131) “In realitate, întregul traseu subtil al lui SUSHUMNA NADI este intim legat de BRAHMARANDHRA. Inţeleptul care cunoaşte în profunzime (prin experienţă directă şi nemijlocită) aceasta, se poate elibera foarte repede de toate lanţurile KARMA-ice. “

Comentariu: In această sutră este revelată taina Vidului Divin Creator de la nivelul lui SUSHUMNA NADI, Vid care pătrunde în cele mai profunde aspecte ale centrilor subtili de forţă (CHAKRA-ele), alcătuind, în realitate, substratul ultim şi esenţial (subplanul 7, în legătură cu SAHASRARA, al fiecărui nivel (plan paralel al manifestării)). Prin urmare, realizând lăuntric acest adevăr fundamental al Vidului interstiţial, yoghinul ştie că poate să ajungă în acest Vid Median plecând de pe orice nivel al fiinţei sale (de pe orice centru de forţă – chakra), pentru că esenţa ultimă a fiecărui centru de forţă (CHAKRA) este chiar Vidul Beatific şi Transcendent. Odată atinsă această stare de Vid Median (starea de (0), de polarizare perfectă), yoghinul poate ascensiona fulgerător la nivelul lui SAHASRARA, putând, de asemenea, să-şi proiecteze conştiinţa, prin BRAHMARANDHRA, fie în Transcendenţa Divină Supremă (Dumnezeu Tatăl), fie în orice stare existenţială doreşte. Totuşi, deşi rezultatul final (eliberarea spirituală) este identic, procesul de resorbţie în Vidul interstiţial al lui SUSHUMNA NADI capătă specificitatea centrului de forţă (CHAKRA-ei) prin care yoghinul a pătruns în această stare. Acest mare secret al ezoterismului universal este exprimat adesea prin “Misterul celor şapte Raze ale iniţierii”, prin analogie cu descompunerea luminii albe în cele şapte culori spectrale principale, prin intermediul unei prisme. Revenind pe oricare dintre aceste culori în acea prismă, ajungem în final tot la lumina albă, însă întregul nostru drum până acolo este marcat de culoarea respectivă. [în mod analogic, pătrunderea în Vidul Beatific Divin printr-o CHAKRA sau alta este impregnată, până la atingerea stării de eliberare spirituală ultimă, de specificitatea “Razei” iniţiatice (CHAKRA-ei) respective].

 

(152) “Toate cele trei NADI-uriprincipale (IDA NADI (-), PINGALA NADI (+) şi SUSHUMNA NADI (0)) se întâlnesc cu siguranţă înainte de ‘ ‘gura” (deschiderea) lui BRAHMARANDHRA. Acela care meditează profund şi cu consecvenţă asupra acestui punct secret de confluenţă unificatoare a acestor trei NADI-uri atinge, fără îndoială, eliberarea spirituală ultimă. “

(135) “Dacă yoghinul reuşeşte cu adevărat să-şi menţină mai mereu conştiinţa la joncţiunea dintre Alb şi Negru [dintre (+) şi (-), respectiv PINGALA NADI (+) şi IDA NADI (-), în starea de Vid Beatific (0)], el este eliberat de toate impurităţile [ignoranţa şi acumulările KARMA-ice] şi poate “zbura “astfel [prin “Deschiderea către Dumnezeu”, BRAHMARANDHRA] în Conştiinţa Divină Supremă (Dumnezeu Tatăl).”

(136)  “Yoghinul care realizează riturile funerare pentru strămoşii săi, pentru rudele sale apropiate ori pentru oricare altă fiinţă umană doreşte el, menţinându-şi conştiinţa în această stare de Vid Divin Beatific [care este în legătură cu activarea lui BRAHMARANDHRA], poate ajuta foarte mult, din punct de vedere spiritual, aceste fiinţe defuncte, să-şi anihileze KARMA de suferinţă sau chiar să atingă, în lumea subtilă în care se află, iluminarea spirituală. “

Comentariu: Această sutră se referă la practicile secrete de ghidare a fiinţelor recent defuncte, care deja au ajuns în “lumea de dincolo” (în planurile subtile ale manifestării), pentru a le ajuta să atingă o condiţie existenţială cât mai elevată (aceste practici sunt codificate şi de tradiţia tibetană, în lucrarea fundamentală BARDO-THO-DOL, “Cartea tibetană a morţilor”). Pentru aceasta, yoghinul care doreşte cu adevărat să ajute aceste fiinţe trebuie să se menţină într-o cât mai profundă stare de Vid şi să se proiecteze (prin PHO-WA) în dimensiunea subtilă în care se află fiinţa care a părăsit definitiv lumea fizică, pentru a o ghida astfel direct de acolo către Lumina Divină.

 

(137)  “Yoghinul care îşi menţine mereu (fără întrerupere) conştiinţa în această stare de Vid Divin [care este strâns legată de gradul de dinamizare a lui BRAHMARANDHRA], atunci când îşi realizează practica spirituală zilnică sau atunci când efectuează anumite procedee ori cerenîonii spirituale ocazionale [legate de unele momente sau conjuncturi mai deosebite], dobândeşte astfel un merit nepieritor şi divin [altfel spus,” roadele” (efectele) spirituale ale practicii sale permit ca el să atingă o eficienţă divină]. “

(138)  “Indiferent dacă este pură sau impură, indiferent de condiţia existenţială în care se află. dacă fiinţa respectivă pătrunde şi se menţine în această stare de Vid [îşi dinamizează intens şi îşi deschide BRAHMARANDHRA], ea devine cu siguranţă, fulgerător, un mare sfânt şi înţelept. “

Comentariu: In această sutră este revelată posibilitatea eliberării spirituale directe şi imediate, nemaifiind nevoie să se recurgă la nici un fel de practici sau procedee YOGA obişnuite, datorită deschiderii lui BRAHMARANDHRA.

Intr-adevăr, în anumite condiţii speciale care atrag Graţia Divină, orice fiinţă umană care aspiră intens către Constiinta Unică – Dumnezeu Tatăl poate trăi acest miracol al ieşirii fulgerătoare prin BRAHMARANDHRA, din orice fel de limitări sau constrângeri inerente lumii dualităţii şi ignoranţei, proiectându-se astfel în Conştiinţa Absolută a lui Dumnezeu. Această manifestare eliberatoare şi spontană prin intermediul practicii Transferului Conştiinţei (PHO-WA) nu vine însă niciodată la întâmplare, ci numai ca urmare a unui apel frenetic către Dumnezeu Tatăl sau datorită unor conjuncturi spirituale de excepţie (cum este cazul, în cadrul Spanda Project, a realizării meditatiilor speciale, care vizează trezirea / deschiderea lui BRAHMARANDHRA). Atunci, după cum se arată şi în alte tradiţii spirituale (de exemplu, în tradiţia şivaismului din Kaşmir), fiinţa umană care primeşte acest copleşitor Dar Divin obţine fulgerător starea de iluminare sau chiar de eliberare spirituală, fără a mai trebui să recurgă, pentru aceasta, la tehnicile YOGA obişnuite.

 

(139)   “Acela care exact în momentul morţii sa!e (în clipa părăsirii corpului fizic) îşi menţine ferm conştiinţa în Vidul Beatific Median (şi iese din corp prin BRAHMARANDHRA), dobândeşte cu siguranţă eliberarea spirituală ultimă. “

Comentariu: Acesta este, procesul de transfer al conştiinţei (PHO-WA), realizat chiar în momentul morţii (părăsirii corpului fizic) care este posibil însă numai dacă fiinţa respectivă a fost iniţiată în prealabil (în timpul vieţii) în taina intrării şi menţinerii în starea de Vid Beatific, aşa cum se arată şi în YOGA tibetană.

 

(140)   “Cu adevărat vă spun, nu există, în toate cele trei lumi (lumea fizică, lumea subtilă şi lumea cauzală), o taină mai mare (decât aceea a Vidului Interstiţial şi a ieşirii conştiinţei din corp prin BRAHMARANDHRA). Aşadar, această iniţiere trebuie să fie păstrată strict secretă, şi pe aceasta yoghinul nu o va împărtăşi decât acelora care cu adevărat merită “.

(141) “Acela care se poate concentra perfect la nivelul lui BRAHMARANDHRA (deschizăndu-şi astfel plenar această “Poartă care duce către Dumnezeu “), chiar şi numai pentru o singură clipă, îşi va transcende instantaneu toate acumulările KARMA-ice şi va dobândi [prin practica transferului conştiinţei (PHO-WA)] nemurirea spirituală. “

(142)  “Astfel, conştiinţa acelui yoghin este absorbită în Vidul Beatific Transcendent şi ajunge să fie identificată, într-un suprem extaz, cu Conştiinţa Mea [SHIVA] – Divină şi Absolută (Conştiinţa lui Dumnezeu); el poate, de asemenea, dacă aspiră, să manifeste la voinţă toate puterile spirituale extraordinare (SIDDHI-uri) – şi să rămână veşnic în Transcendenţa Mea [a lui SHIVA] (în împărăţia Tatălui ceresc).”

(143)  “Yoghinul plin de înţelepciune, care cunoaşte profund şi precis această “Poartă către Dumnezeu ” (BRAHMARANDHRA), devine Fiul Meu Preaiubit [devine întru totul asemenea lui Dumnezeu] şi, triumfând plin de glorie asupra tuturor limitărilor şi condiţionărilor sale anterioare, atinge eliberarea spirituală finală. In plus, el îi poate ajuta şi impulsiona spiritual acum, extraordinar de mult, pe toţi ceilalţi care sunt pregătiţi pentru a atinge şi ei starea de desăvârşire spirituală (starea de îndumnezeire).”

(144)  “Nici măcar Imensitatea Divină Creatoare (BRAHMA), împreună cu celelalte aspecte divine (VISHNU – Imanenţa Divină, RUDRA-SHIVA etc.) nu sunt pe deplin iniţiaţi în misterul transcendent inefabil al lui BRAHMARANDHRA, care este [alături de Sinele Divin-Esenţă, ATMAN], cea mai mare comoară a yoghinilor. Prin  urmare, acest mister teribil yoghin trebuie păstrat cu mare grijă de yoghinul care îl cunoaşte.”

logo