Microfranciza (Social Business Model)

Vreau să îți vorbesc despre un concept de business, prea puțin cunoscut și înțeles, dar care reprezintă, pentru orice persoană, o imensă șansă, una dintre extrem de puținele șanse, de a atinge independența financiară.

Modelul vechi/tradițional de a dezvolta afaceri este acela în care tu urmărești să investești un capital consistent (de ordinul zecilor sau sutelor de mii de euro) în construirea afacerii proprii, de obicei fără a avea un know-how (sistem) corespunzător. Riscul în cazul dezvoltării de afaceri într-un sistem tradițional este enorm. Statisticile de la Camera de Comerț ne arată că rata de reușită (pe termen mediu și lung) în cazul unor asemenea afaceri este de sub 5%. Din păcate micile afaceri nu au nici o șansă să concureze cu giganticele companii multinaționale de pe piață, companii ce dispun de fonduri imense de marketing și investiții.

Un model de business mai recent este acela în care nu mai concurăm (fără șanse) cu acele companii multinaționale, extrem de puternice, ci urmărim să demarăm afaceri independente în care avem ca partener o asemenea companie multinațională. Într-un asemenea caz, tocmai ceea ce era o problemă în afacerile tradiționale (puterea extraordinară a companiilor multinaționale concurente) aici devine un atu. Prin parteneriatul pe care îl ai cu compania multinațională, tu beneficiezi de imaginea și puterea companiei multinaționale și în felul acesta îți este mult mai ușor să îți construiești propria afacere independentă. Francizele și microfrancizele (în rețea) sunt astfel de sisteme de business.

Microfranciza în rețea (network marketing) îmbină avantajele celor 2 sisteme:

● sistemul de franciză – care ne oferă un sistem de eficiență (o rețetă a succesului) care ne învață, pas cu pas, ceea ce trebuie să facem pentru a atinge succesul

● sistemul de dezvoltare în rețea (network marketing) – care ne permite să câștigăm nu doar din munca proprie ci și o parte din rulajele micro-francizelor create datorită promovării eficiente pe care noi am realizat-o.

Știu că sunt șanse ca tu să ai o reținere legată de sistemele de dezvoltare în rețea. Dacă este așa, să știi că eu te înteleg foarte bine, pentru că în urmă cu 15 ani și eu am avut aceeași reținere, însă în momentul în care am studiat mai în detaliu subiectul, mi-am dat seama că reținerea mea se datora faptului că nu aveam destule informații și nu înțelesesem modul de funcționare al acestor sisteme. De aceea te invit să studiezi, cu atenție și deschidere, materialul de mai jos și vei vedea că, deși nu sunt perfecte, nu poți găsi sisteme mai corecte, mai etice, mai integre și mai profitabile decât sistemele de dezvoltare în rețea (dă click ”aici“  pentru a viziona un scurt filmuleț, plin de învățăminte despre afacerile în rețea). La urmatorul link găsești o carte extraordinară, scrisă de celebrul om de afaceri și scriitor Robert Kiyosaki – Scoala de afaceri, carte in care Kiyosaki demonstrază faptul că acest concept de business este cel mai potrivit pentru marea majoritate a oamenilor (Robert Kiyosaki – On network marketing). Donald Trump & R. Kiyosaki – Why we recomand network marketing? – un articol interesant în care Donald Trump si Robert Kiyosaki explică de ce ei recomandă afacerile de marketing în rețea (microfranciza).

Microfranciza în rețea generează VENITURI PASIVE.

Ce întelegem noi prin venit pasiv? Un venit pentru care am muncit o vreme și apoi “îl culegem” fără a mai fi nevoie să depunem activ foarte multă muncă. Exemple de venituri pasive: un drept de autor, chiria de pe niște apartamente date în chirie, dobânda de pe un depozit bancar etc.

Venitul pasiv are o caracteristică extraordinară: ne oferă simultam și bani și timp. Dacă avem și bani și timp (și suntem sănătoși) și dacă veniturile sunt mai mari decât cheltuielile, înseamnă că suntem INDEPENDENȚI DIN PUNCT DE VEDERE FINANCIAR (dă click “aici” pentru a viziona un scurt filmuleț, despre modul în care se construiește venitul pasiv).

Spre deosebire de francize, care sunt extrem de scumpe (de ordinul zecilor sau sutelor de mii de euro), microfrancizele sunt accesibile tuturor, păstrând însă toate avantajele francizelor.

Conceptul de dezvoltare a microfrancizelor în rețea se aseamănă cu modul de dezvoltare a francizelor în rețea, cum sunt ING Bank, Volksbank, benzinăriile MOL etc, doar că aici (la microfrancize) vorbim de unități de afacere foarte mici și extrem de flexibile, ușor adaptabile la nevoile pieței.

Spre deosebire de afacerile clasice, unde trebuie să demarezi singur și toată lumea este concurența ta, aici, orice persoană care demarează un parteneriat (microfranciza) beneficiază, din prima zi de afacere, de sprijinul direct al unui sistem de eficiență al microfrancizei, dar (în primele 2-3 luni, sau cât este nevoie) și de sprijinul direct al unui consultant de business cu experiență, care lucrează împreună cu partenerul nou și-l învață, în procesul muncii, modul profesionist de dezvoltare a microfrancizei.

Se știe ca primele luni de afacere sunt cele mai grele, pentru ca nu prea știi cum să construiești, dar aici acest lucru este rezolvat într-un mod genial. În aceste condiții, șansa de a avea succes în afacere creste considerabil.

Related image

Acest gen de afacere (Micofranciza – Social Business Network – rețea socială de afaceri) este asemănător cu franciza, doar că avem de-a face cu unități de afacere foarte mici (persoane), nu implică riscuri (pentru că nu sunt necesare investiții consistente), nu implică să renunți la nimic din ceea ce faci acum (se poate construi part-time sau full-time), program 100% flexibil, permite o expansiune nelimitată (multiplicare) fără investiții suplimentare.

logo