MICROFRANCIZA (Social Business Model) – o cale accesibila oricui catre Independenta Financiara

Posted by on Apr 3, 2018

MICROFRANCIZA (Social Business Model) – o cale accesibila oricui catre Independenta Financiara

Vreau să îți vorbesc despre un concept de business, prea puțin cunoscut și înțeles, dar care reprezintă, pentru orice persoană, o imensă șansă, una dintre extrem de puținele șanse, de a atinge independența financiară.

Modelul vechi/tradițional de a dezvolta afaceri este acela în care tu urmărești să investești un capital consistent (de ordinul zecilor sau sutelor de mii de euro) în construirea afacerii proprii, de obicei fără a avea un know-how (sistem) corespunzător. Riscul în cazul dezvoltării de afaceri într-un sistem tradițional este enorm. Statisticile de la Camera de Comerț ne arată că rata de reușită (pe termen mediu și lung) în cazul unor asemenea afaceri este de sub 5%. Din păcate micile afaceri nu au nici o șansă să concureze cu giganticele companii multinaționale de pe piață, companii ce dispun de fonduri imense de marketing și investiții.

Un model de business mai recent este acela în care nu mai concurăm (fără șanse) cu acele companii multinaționale, extrem de puternice, ci urmărim să demarăm afaceri independente în care avem ca partener o asemenea companie multinațională. Într-un asemenea caz, tocmai ceea ce era o problemă în afacerile tradiționale (puterea extraordinară a companiilor multinaționale concurente) aici devine un atu. Prin parteneriatul pe care îl ai cu compania multinațională, tu beneficiezi de imaginea și puterea companiei multinaționale și în felul acesta îți este mult mai ușor să îți construiești propria afacere independentă. Francizele și microfrancizele (în rețea) sunt astfel de sisteme de business.

 

Microfranciza în rețea (network marketing) îmbină avantajele celor 2 sisteme:

● sistemul de franciză – care ne oferă un sistem de eficiență (o rețetă a succesului) care ne învață, pas cu pas, ceea ce trebuie să facem pentru a atinge succesul

● sistemul de dezvoltare în rețea (network marketing) – care ne permite să câștigăm nu doar din munca proprie ci și o parte din rulajele micro-francizelor create datorită promovării eficiente pe care noi am realizat-o.

 

Știu că sunt șanse ca tu să ai o reținere legată de sistemele de dezvoltare în rețea. Dacă este așa, să știi că eu te înteleg foarte bine, pentru că în urmă cu ceva ani și eu am avut aceeași reținere, însă în momentul în care am studiat mai în detaliu subiectul, mi-am dat seama că reținerea mea se datora faptului că nu aveam destule informații și nu înțelesesem modul de funcționare al acestor sisteme. De aceea te invit să studiezi, cu atenție și deschidere, materialul de mai jos și vei vedea că, deși nu sunt perfecte, nu poți găsi sisteme mai corecte, mai etice, mai integre și mai profitabile decât sistemele de dezvoltare în rețea (dă click ”aici“  pentru a viziona un scurt filmuleț, plin de învățăminte despre afacerile în rețea). La urmatorul link găsești o carte extraordinară, scrisă de celebrul om de afaceri și scriitor Robert Kiyosaki – Scoala de afaceri, carte in care Kiyosaki demonstrază faptul că acest concept de business este cel mai potrivit pentru marea majoritate a oamenilor (Robert Kiyosaki – On network marketing). Donald Trump & R. Kiyosaki – Why we recomand network marketing? - un articol interesant în care Donald Trump si Robert Kiyosaki explică de ce ei recomandă afacerile de marketing în rețea (microfranciza).

 

Microfranciza în rețea generează VENITURI PASIVE.

Ce întelegem noi prin venit pasiv? Un venit pentru care am muncit o vreme și apoi “îl culegem” fără a mai fi nevoie să depunem activ foarte multă muncă. Exemple de venituri pasive: un drept de autor, chiria de pe niște apartamente date în chirie, dobânda de pe un depozit bancar etc.

Venitul pasiv are o caracteristică extraordinară: ne oferă simultam și bani și timp. Dacă avem și bani și timp (și suntem sănătoși) și dacă veniturile sunt mai mari decât cheltuielile, înseamnă că suntem INDEPENDENȚI DIN PUNCT DE VEDERE FINANCIAR (dă click “aici” pentru a viziona un scurt filmuleț, despre modul în care se construiește venitul pasiv).

Spre deosebire de francize, care sunt extrem de scumpe (de ordinul zecilor sau sutelor de mii de euro), microfrancizele sunt accesibile tuturor, păstrând însă toate avantajele francizelor.

Conceptul de dezvoltare a microfrancizelor în rețea se aseamănă cu modul de dezvoltare a francizelor în rețea, cum sunt ING Bank, Volksbank, benzinăriile MOL etc, doar că aici (la microfrancize) vorbim de unități de afacere foarte mici și extrem de flexibile, ușor adaptabile la nevoile pieței.

Spre deosebire de afacerile clasice, unde trebuie să demarezi singur și toată lumea este concurența ta, aici, orice persoană care demarează un parteneriat (microfranciza) beneficiază, din prima zi de afacere, de sprijinul direct al unui sistem de eficiență al microfrancizei, dar (în primele 2-3 luni, sau cât este nevoie) și de sprijinul direct al unui consultant de business cu experiență, care lucrează împreună cu partenerul nou și-l învață, în procesul muncii, modul profesionist de dezvoltare a microfrancizei.

Se știe ca primele luni de afacere sunt cele mai grele, pentru ca nu prea știi cum să construiești, dar aici acest lucru este rezolvat într-un mod genial. În aceste condiții, șansa de a avea succes în afacere creste considerabil.

 ​Related image

 

Acest gen de afacere (Micofranciza – Social Business Network – rețea socială de afaceri) este asemănător cu franciza, doar că avem de-a face cu unități de afacere foarte mici (persoane), nu implică riscuri (pentru că nu sunt necesare investiții consistente), nu implică să renunți la nimic din ceea ce faci acum (se poate construi part-time sau full-time), program 100% flexibil, permite o expansiune nelimitată (multiplicare) fără investiții suplimentare.

 

Partenerul nostru în această afacere este o companie din USA – doTERRA, o companie extrem de solidă, modernă, adaptată la secolul 21, prezenta de 10 ani pe piață (din 2008) și care a reușit să își crească rulajul anual la peste 1 miliard USD în doar 7 ani ! Toate companiile importante din industria network marketing au avut nevoie de minim 15 ani pentru a ajunge la un rulaj anual de peste 1 miliard USD.

doTERRA este o companie producătoare de Uleiuri Esențiale Pure cu Grad Terapeutic (dar și de suplimente nutritive și cosmetice) și este liderul global absolut pe această piață. Are un raport preț/calitate imbatabil.

 

Interesul oamenilor pentru uleiurile esentiale (și în România) depășește cu mult orice ne-am putea imagina. Utilizarea uleiurilor esentiale reprezinta unul dintre cele mai dinamice trend-uri la nivel global. Oamenii incep sa inlocuiasca medicamentele sintetice cu uleiurile esentiale pure cu grad terapeutic (utilizate intern, topic sau aromaterapie), pentru ca sunt naturale, sunt mai eficiente, fara efecte secundare si la indemana oricui.

 Image result for mlm business

Cum demarezi propria ta afacere în parteneriat cu mine și cu doTERRA ?

La modul cel mai simplu, dezvoltarea acestei afaceri constă în a împărtăși experiența directă cu produsele. De aceea, primul lucru pe care ți-l recomand să îl realizezi este să îți comanzi un pachet de produse (și să te înregistrezi în sistem – îți recomand Home Essentials Kit) și să testezi produsele, pentru a avea o experiență directă în utilizarea lor. Nu vei fi credibil promovând ceva ce tu nu ai testat. Dacă ești încântat de experiență, probabil că vei deveni un utilizator fidel al produselor. În această etapă poți opta să rămâi doar un consumator al produselor și/sau să devii un constructor de afacere. În cazul în care devii un constructor de afacere, următorul pas este să începi să recomanzi aceste produse și altor persoane (prieteni, cunoștințe, conexiuni de pe rețele sociale etc) și astfel să începi să-ți construiești propria ta afacere (microfranciză).

Tu cauți consumatori și parteneri. Unele dintre persoanele pe care le vei contacta nu vor dori nimic, dar altele vor dori să devină consumatori ai produselor și/sau constructori de afacere. Partenerii tăi de afacere vor realiza exact același lucru pe care îl realizezi și tu: vor căuta consumatori și parteneri de afacere. În acest mod, prin duplicare/multiplicare, se va crea o rețea de consum a produselor.

Planul de compensare doTERRA stabilește modul în care ești recompensat pentru rezultatele muncii tale. Acest plan de compensare este unul generos și adaptat (și) pentru o abordare part-time. Spre deosebire de alte planuri de compensare (în special cele de tip breakaway), Planul de Compensare doTERRA este unul ”pacifist”, care nu pune presiune pe tine. Niciodata nu poti pierde vreun partener, rulajele tuturor partenerilor contează tot timpul pentru tine, iar nivelurile de carieră se obțin direct, fără a trebui să se realizeze etape de calificare etc.

Tu beneficiezi de mai multe tipuri de comisioane si bonusuri directe, dar cel mai valoros lucru pe care poți să-l obții (din punct de vedere financiar) este VENITUL PASIV (Bonusul Unilevel) generat de rulajul rețelei.

Compania doTERRA plătește venitul pasiv pe 7 adâncimi: 2% (adâncimea 1), 3%, 5%, 5%, 6%, 6%, 7% (adâncimea 7).

 

Related image

 

În imaginea de mai jos ai o simulare a unei multiplicări cu 3 (tu găsești 3 persoane, care la rândul lor găsesc câte 3 persoane ș.a.m.d, ca în schema de mai sus), în care s-a luat în calcul un rulaj mediu de 100 PV (rulajul minim necesar pentru a putea lua comisioane sau pentru a realiza niveluri de carieră – singura condiție impusă de planul de compensare).

În tabel de mai jos apare valoarea lunară a bonusului Unilevel (Venit pasiv / rezidual) oținut pe fiecare dintre cele 7 adâncimi, și în final totalul (însumarea câștigurilor pe toate cele 7 niveluri disponibile) – 21,714 $.

Fotografia postată de Dan Oros.

 

Este evident că realizarea unei multiplicări ca și cea din exemplul de mai sus nu va dura doar 2-3 luni, însă în 3-5 ani este realizabilă. Poate că o să gândești că 5 ani este foarte mult, dar te invit să calculezi unde vei ajunge în 5 ani cu job-ul sau business-ul pe care îl ai acum. După ce ai făcut acest calcul, cel mai probabil că prin oportunitatea doTERRA există o perspectivă mai generoasă.

 

Am dat ceva mai sus un exemplu de modalitate de a obține venit pasiv: închirierea unor apartamente. Este evident că înainte de a le închiria este necesar să le ai. Să presupunem că ai 5 apartamente pe care le dai în chirie cu 400€ / lună. Aceasta înseamnă că vei avea un venit pasiv lunar de 2000€. Investiția necesară pentru a obține acest venit depinde de la un oraș la altul, dar hai să luăm prețul mediu al apartamentelor 50,000€. Aceasta înseamnă că investiția ta inițială este de 250,000€, pentru a obține un venit pasiv de 2000€. Dacă considerăm (cu generozitate) că lunar tu poți economisi 1000€ pentru achiziția de apartamente, vei avea nevoie de 250 de luni, adică peste 20 de ani să acumulezi banii necesari achiziționării a 5 apartamente.

 

În doTERRA, în 1-2 ani, poți genera un venit pasiv (rezidual) lunar de peste 2000 €

(la care se adaugă și celelalte comisioane și bonusuri prevăzute de Planul de Compensare)

cu o investiție inițială (într-un pachet de produse) de doar 276 € !!!

 

Care variantă ți se pare mai accesibilă?

Mai jos ai un tabel cu veniturile medii în doTERRA, la diferite niveluri de carieră. În România, într-un an, mai multe zeci de persoane au atins niveluri din acest tabel, inclusiv nivelul de Diamond.

Fotografia postată de Dan Oros.

Cheia succesului în această afacere este MULTIPLICAREA. Nu urmărim să creăm o unică afacere care rulează zeci sau sute de mii de euro ci să creăm cât mai multe afaceri mici care se multiplică.  Câte puţin din multe locuri se adună mult.

 

Dezvoltarea afacerii se realizează pe două direcții principale:

● Dezvoltarea rețelei de afaceri independente, prin găsirea de parteneri, care vor să construiască afacerea

● Găsirea de consumatori care în marea lor majoritate vor deveni consumatori fideli autonomi (Rata de retenție a comsumatorilor la doTERRA este de peste 67%, cea mai mare din industria network marketing. Media în industrie este de 10%.)

 

În procesul de promovare a produselor vom găsi parteneri și consumatori.

Dacă o persoană dorește să devină constructor de afacere (consultant – ”Wellness Advocate”), atunci o voi înregistra în sistem (va primi un ID care se leagă de ID-ul meu) și o să-l învăț tot ceea ce este necesar pentru a putea construi cu succes afacerea doTERRA.

Dacă o persoană dorește să devină consumator (”Wholesale Customer”) o voi înregistra în sistem (va primi un ID care se leagă de ID-ul meu) ca și client preferențial (va beneficia de reduceri de până la 55% față de prețul de depozit al produselor), o învăț să își comande singură produsele pe site-ul companiei, compania îi va trimite (consumatorului) produsele direct acasă, cu curier rapid, iar mie, compania, îmi va trimite comisioanele în cont. În lunile următoare, aceste persoane știu să-și comande singure produsele, și de fiecare dată când ele comandă produse, eu primesc comisioane în cont. Genial ! Este exact ca și în cazul telefoniei mobile: ne facem un abonament și apoi, lună de lună, noi vom plăti minutele utilizate (consumabilele). Din pacate, la telefonia mobilă, poți fi doar un consumator, nu poți beneficia de rulajele rețelei. Eu îți propun să participi la construcția unei rețele din care să câștigi și tu bani.

Fiecare mică afacere (consultant) își va crea un grup de consumatori fideli autonomi și va găsi parteneri (consultanți), care la rândul lor vor realiza același lucru: vor găsi consumatori și parteneri. În timp, cu ajutorul multiplicării, vei ajunge să construiești o rețea de consum consistentă, iar câteva procente din rulajul acestei retele se vor întoarce spre tine sub forma diferitelor comisioane și bonusuri. Nu mai punem la socoteală faptul că, în procesul de construcție a rețelei de consum, ai ajutat sute de oameni să-și rezolve diferite probleme de sănătate, să aibă o viață mai frumoasă, mai aromată…

Atunci când rețeaua ajunge la maturitate, ea va deveni o rețea de consumatori fideli autonomi care, lună de lună, își comandă singuri produsele pe care și le doresc (și le adoră), o rețea care nu mai depinde (decât într-o foarte mică măsură) în mod direct de noi și de munca noastră. Rămâne responsabilitatea de a consilia grupul nostru de consumatori fideli, dar asta înseamnă doar câteva ore pe săptămână.

Fiecare persoană își stabilește venitul pasiv care o mulțumește și va putea apoi calcula de ce rulaj de rețea are nevoie.

 Image result for mlm business

 

O precizare importantă este faptul că în primele luni de dezvoltare a afacerii tale vei fi ajutat, în mod direct, de către mine. Am un interes direct în succesul tău, pentru că o parte din succesul tău se va întoarce spre mine, sub forma venitului pasiv. Vei fi învăţat teoretic şi mai ales practic cum să construiești într-un mod profesionist şi eficient afacerea.

Dacă ești serios în demersul tău, voi veni personal în orasul tău și voi susține (pentru tine) evenimente  doTERRA, la care să inviți potențiali consumatori și/sau constructori de afacere și astfel să poți începe să-ți construiești propria afacere.

 

Care este cel mai prost scenariu posibil? Te înregistrezi (achiziționând un pachet de produse), utilizezi produsele și apoi, din diverse motive, decizi că nu vrei să construiești afacerea; ai investit în starea ta de bine și în sănătatea ta.

 

Dacă te interesează oportunitatea doTERRA (sau produsele), completează formularul de mai jos.

 

Poți să ne contactezi pe email sau telefonic:

Email – atma_ananda@spandaproject.ro

Telefon – 074 175 185 – Simona

 

Link-uri utile:

 

Contacteaza-ne daca esti interesat[a] de Uleiurile Esentiale sau de Oportunitatea doTERRA

 

Verificare

 

Vaczy Karoly (Ungaria) este o legenda in network marketing, unul dintre cei mai importanti lideri din aceasta industrie. In 2008, “Succes Magazin”, revista cu al 2-lea tiraj in USA, a realizat un reportaj despre el.
Inainte de doTERRA, Vaczy Karoly a fost implicat intr-o alta afacere network marketing, in care a castigat (in comisioane) peste 7,000,000 $. In 2017, desi in cealalta afacere avea un venit pasiv de ordinul zecilor de mii de euro, a optat sa-si vanda acea afacere si sa construiasca (de la zero) afacerea doTERRA. Mai jos ai inregistrarea unei conferinte de prezentare a afacerii doTERRA, sustinuta la Cluj-Napoca, 20 Aprilie 2017.

Dupa conferinta lui Vaczy Karoly ai o conferinta sustinuta de Simona Darabant si Dan Oros, Bucuresti, 25 Ianuarie 2018.