De ce am ales oportunitatea doTERRA ?

Traim intr-o lume a retelelor, asa ca cel mai potrivit model de dezvoltarea a unei oportunitati este network marketing-ul. Am inceput sa ne implicam in acest domeniu in urma cu 12 ani si am invatat o multime de lucruri care acum ne ajuta in constructia proiectului nostru spiritual (de suflet) – Spanda Project. Consider ca network marketing-ul autentic (bazat pe focalizarea pe produse si consumatori si nu (doar) pe recrutare de constructori de retea) reprezinta un model de afacere extraordinar, care nu numai ca iti poate oferi niste venituri frumoase, dar iti ofera un context de dezvoltare personala si spirituala.

Vreau sa precizez ca inaintea doTERRA am mai avut o experienta network marketing cu o companie extraordinara (cu care colaboram si acum, doar ca nu mai construim retea – ne ocupam doar de consumatori), cu produse de calitate (pe care le utilizam in continuare), cu un plan de compensare care iti permite, daca esti dispus sa investesti o mare cantitate de energie si timp, sa ai venituri foarte frumoase si relativ rapid. In ultimii ani nu am mai fost activi in acea afacere (ne-am focalizat pe consumatori si nu am mai recrutat constructori de afacere), insa si acum primim venituri pasive pentru munca pe care am depus-o. In perioada de 5 ani in care am fost foarte activi (investeam 6-10 ore pe zi) am reusit sa castigam comisioane extrem de consistente.

Poate va intrebati de ce am optat sa nu mai fim activi? Raspunsul e simplu: planul de compensare a acelei companii (ca si a majoritatii companiilor network marketing) te preseaza sa atingi anumite target-uri destul de inalte si care la un moment dat ajung sa fie stresante. Noi suntem yoghini si iubim linistea si pacea (interioara) si nu mai eram dispusi sa mentinem in vietile noastre aceasta tensiune permanenta a target-ului.

In 2012, cand am decis sa nu ne mai implicam activ in construirea unei retele, eram convinsi ca in aceasta viata nu vom mai incepe constructia unei alte retele…

In 2013 am demarat proiectul nostru de suflet (al meu si al iubitei mele Simona) – Spanda Project, un proiect spiritual care se dezvolta foarte frumos si ne implineste sufleteste, dar ne si asigura resursele necesare unei vieti mai mult decat decente. Noi ne traim visul – facem exact ceea ce ne dorim si ne place si putem trai din asta. Suntem fericiti, impliniti, avem o relatie armonioasa, SUNTEM LIBERI.

La inceputul acestui an (2017), in cadrul Spanda Project ne-am propus sa realizam evenimente care sa coreleze mirosurile cu cele 7 chakre fundamentale, cu emotiile si starile de constiinta profunde, cu subconstientul etc asa ca eram in cautarea unor uleiuri esentiale pure, de calitate.

In 2017, in luna Martie, am fost sunati de o persoana (care si ea fusese implicata in aceeasi oportunitate de care am pomenit mai sus)  sa ne propuna implicarea in oportunitatea doTERRA. I-am spus din start ca in aceasta viata noi nu vom mai construi o retea, dar am cumparat un pachet de produse (Home Essential Kit – cu 10 uleiuri si un difuser) – cu care ne-am inregistrat in sistem si am inceput sa utilizam uleiurile. AM FOST SI SUNTEM EXTREM DE INCANTATI DE ULEIURI ! Am fost atat de incantati incat am inceput sa le vorbim despre ele (si i-am invitat sa le testeze) tuturor celor care ne vizitau. Reactia oamenilor a fost una surprinzatoare. Toti erau la randul lor incantati, entuziasmati si si-au comandat uleiuri (unii s-au inregistrat ca distribuitori) si le-au recomandat si altora. Reteaua se construia de la sine, asa ca am decis ceea ce nu credeam ca vom decide: sa construim, relaxat, pe langa proiectul principal – Spanda Project, oportunitatea doTERRA.

 

 

De ce credem ca oportunitatea doTERRA este interesanta

 

♦ Primul lucru care mi-a atras atentia sunt uleiurile esentiale pure de grad terapeutic de o calitate extraodinara. Nivelul de puritate este atat de ridicat incat peste 85% dintre uleiurile esentiale doTERRA se pot utiliza si intern (unele uleiuri, desi sunt pure, nu sunt destinate utilizarii interne).

♦ Un alt lucru care mi-a atras atentia este RATA DE RETENTIE A CONSUMATORILOR DE 65%, in conditiile in care media la nivelul industriei network marketing este de 8%. Nu-ti dai seama de importanta acestui parametru decat daca ai mai construit o retea. Nu vrei ca munca ta sa fie munca mesterului Manole (“ce ziua zidea, noaptea se surpa”). Vrei sa-ti fidelizezi consumatorii (iar aici compania are programul LRP – Loyality Rewards Program, care stimuleaza retentia). Din perspectiva oportunitatii vrei ca odata ce ai construit reteaua de consum a produselor sa ai certitudinea ca ea va fi stabila si ca vei putea incasa comisioanele. Aceasta oportunitate este un network marketing autentic !

♦ Toate companiile din industria network marketing sustin ca sunt focalizate pe consumatori si pe produse, insa, din pacate, majoritatea se transforma in niste sisteme piramidale mascate (se focalizeaza doar pe recrutarea constructorilor de retea si se utilizeaza kit-uri de start de valori foarte mari sau taxe lunare de membership inrobitoare pe care nu le poti recupera decat dupa ce ai cotizat timp de minim 12 luni etc), care aduc bani foarte multi, rapid, insa nu rezista pe termen lung si nu sunt etice. De obicei, in astfel de situatii unii vor castiga foarte mult, iar altii vor pierde. Din pacate, astfel de scheme (ilegale) induc ideea ca network marketing-ul ar fi ceva in care unii pot sa piarda. Intr-un network marketing autentic toata lumea castiga.

Atunci cand peste 30% din rulajul unei retele este realizat de catre constructorii de afacere avem de-a face cu un sistem piramidal. Intr-o constructie sanatoasa castigurile nu cresc foarte rapid, insa sunt stabile pe termen lung. Un sistem network marketing autentic este focalizat pe produse si pe consumatori. In doTERRA peste 85% din rulajul retelei este realizat de catre consumatori, altfel spus este o retea extrem de sanatoasa.

♦ Toate marile companii de network marketing (Amway, Herbalife, Forever Living, Nu Skin etc.) au avut nevoie de peste 15 ani sa ajunga la un rulaj de peste 1 miliard USD. doTERRA a avut nevoie de doar 7 ani pentru a atinge rulajul de 1 miliard USD. Acest lucru a fost posibil si datorita retentiei uriase cat si faptului ca utilizarea uleiurilor esentiale reprezinta unul dintre cele mai dinamice trend-uri la nivel global. Oamenii incep sa inlocuiasca medicamentele sintetice cu uleiurile esentiale pure cu grad terapeutic (utilizate intern, topic sau aromaterapie), pentru ca sunt naturale, sunt mai eficiente, fara efecte secundare si la indemana oricui. Deasemenea aromaterapia este o metoda tot mai cunoscuta si utilzata de tot mai multi oameni pentru beneficiile ei extraordinare asupra starii psihice si de sanatate.

doTERRA are un plan de compensare extrem de echilibrat si relaxat, fara presiunea target-urilor. Aceasta oportunitate cu adevarat se poate construi part-time foarte usor. Stiu ca unii care activeaza in sisteme network marketing cu planuri de compensare agresive vor zambi si vor avea tendinta sa imi atraga atentia ca fara presiunea planului de compensare nu se genereaza rulaje. Faptele arata ca doTERRA a crescut foarte rapid cu acest plan de compensare. Desi se credea ca, competitia genereaza cel mai mare randament, studiile mai recente arata ca un randament incomparabil mai mare se obtine prin MUNCA DE ECHIPA, COLABORARE, SINERGIE.

In toate companiile se spune ca reteaua realizeaza o munca de echipa, insa ceea ce eu stiu din experienta este ca in cazul majoritatii planurilor de compensare (si mai ales in cazul sistemelor mai vechi, de tip breakaway – Amway, Herbalife, Forever, Nu Skin etc) vine un moment in care interesul tau este in opozitie cu interesul partenerului tau si atunci munca de echipa nu prea mai poate functiona. Esti pus in situatia de a alege intre a sprijini partenerul sau a supravietui in afacere (realizandu-ti target-ul)…

In doTERRA fiecare partener conteaza intotdeauna pentru tine, indiferent ce nivel de afacere atinge. In aceasta oportunitate nu poti sa iti pierzi niciodata pozitia si nu poti sa iti pierzi oamenii din echipa (decat daca ei opteaza sa nu mai construiasca oportunitatea, dar nu din cauza unor target-uri). Singurul target pe care il ai este rulajul personal lunar de 100 PV. Daca intr-o luna nu ai 100 PV esti considerat inactiv si nu primesti comision, dar daca ai punctele personale esti eligibil pentru orice fel de nivel de cariera si orice fel de comision sau bonus. De exemplu, poti sa nu fii activ cateva luni (si eveident ca in acea perioada nu primesti comisioane), dar in momentul in care iti faci o comanda personala de 100 PV iti recastigi toate drepturile.

♦ Planul de compensare al doTERRA este unul INTERDEPENDENT, in care tu esti motivat permanent sa-ti sprijini partenerii de afacere. Sunt mai multe surse de venituri in doTERRA, insa pe termen lung cei mai multi bani vin din Bonusul Unilevel. Dupa cum se vede in imaginea de mai jos, acest bonus se plateste pana la 7 adancimi, dar cu cat o persoana este “mai departe” de tine primesti mai multe procente din rulajul ei. Acest lucru te stimuleaza sa plasezi noii tai parteneri cat mai “in adancime”, sub partenerii tai existenti si in felul acesta ii sprijini – situatie win-win. In cazul majoritatii companiilor lucrurile se petrec invers: cu cat o persoana este mai apropiata de tine primesti procente mai mari, iar in aceste conditii nu esti motivat sa plasezi oamenii in adancime.

Vezi o imagine cu Bonusul Unilevel (da click pe sageata)

Modelul de duplicare / multiplicare este foarte simplu. Le vorbesti oamenilor despre uleiuri, le oferi sansa de a le testa, se entuziasmeaza si opteaza sa devina consumatori si/sau distribuitori. Oricine poate sa faca asta fara sa necesite o pregatire prea sofisticata.

 

BENEFICIILE ULEIURILOR ESENTIALE DOTERRA

 

Conferinta de prezentare doTERRA – Produse + Afacere

 

 

PROGRAMUL EVENIMENTELOR SPANDA PROJECT

 

CURS DE YOGA PENTRU INCEPATORI – La Sala (in Cluj-Napoca), Online Live si Offline - din Septembrie 2017

 

Image result for yoga